Informace o zpracování osobních údajů
Správce údajů:
Základní škola Slavičín – Vlára, příspěvková organizace
Školní 403, Slavičín 763 21
Jaká je odpovědnost správce?
Jako správce Základní škola Slavičín - Vlára jsme odpovědni za veškerá zpracování Vašich osobních údajů v rámci některé agendy ve škole. Dále vyřizujeme Vaše žádosti (např. o opravu, výmaz, o informaci o Vašich osobních údajích), námitky, a poskytujeme Vám informace o tom, jak a proč s vašimi osobními údaji nakládáme.
O řádné nakládání s osobními údaji se stará také pověřenec.
Kontakt na pověřence pro ochranu osobních údajů: hana.johnova@sms-sluzby.cz, tel. +420 777 314 148
K čemu je mi pověřenec?
Na pověřence se také můžete obracet s jakýmikoliv dotazy, podněty a požadavky na uplatnění Vašich práv, které se týkají přímo Vašich osobních údajů používaných v rámci některé agendy ve škole, a to zejména, pokud se nechcete obrátit přímo na zástupce obce/školy.
Pověřenec Vaše dotazy, požadavky a podněty odborně vyhodnotí, předá správci spolu s doporučením, jak je řešit, případně vám poskytne základní informace a konzultaci. Je vázaný mlčenlivostí a dodržuje důvěrnost i o stížnostech[1]. Odpovědný za vyřízení Vašich dotazů, podnětů, námitek a požadavků je však výhradně samotný správce.
Jaká jsou Vaše práva?
Pokud vaše osobní údaje zpracováváme v rámci některé agendy, máte právo:
- Dozvědět se o zpracování svých osobních údajů informace (podrobněji viz čl. 13 a 14 Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, dále jen "GDPR"), vztahující se k jednotlivým agendám (k jednotlivým účelům zpracování vašich osobních údajů). Jejich obecný přehled zveřejňujeme níže.
- Dotázat se, zda se zpracovávají, a žádat jejich kopii (export) (podrobněji čl. 15 GDPR).
- Požadovat opravu svých osobních údajů, pokud jsou nepřesné, požadovat jejich vymazání, pokud se zpracovávají neoprávněně, a požadovat, abychom jejich zpracování omezili (podrobněji čl. 16, 17 a 18 GDPR).
- V případech, kdy zpracování probíhá proto, že tím plníme náš úkol ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým jsme pověřeni [čl. 6 odst. 1 písm. e) GDPR], anebo kvůli našemu oprávněnému zájmu [čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR], máte právo podat proti tomuto zpracování tzv. námitku (podrobněji čl. 21 GDPR).
- Pokud je zpracování vašich osobních údajů založeno na tom, že jste nám k němu udělili souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. anebo čl. 9 odst. 2 písm. a GDPR), máte právo tento souhlas kdykoli odvolat. Na e-mailovou adresu reditel@zsslavicin.cz zašlete zprávu, jaký souhlas a v jaké věci odvoláváte svůj souhlas. Souhlas lze odvolat také prostřednictvím listinné zásilky na adresu Správce, uvedenou na začátku tohoto textu, anebo osobně.
- Při řešení vašich dotazů, podnětů a požadavků týkajících se vašich osobních údajů si musíme být jednoznačně jistí, že jste osobou, ke které se požadované osobní údaje vztahují. Z toho důvodu vás v případě pochybností můžeme požádat o identifikaci (čl. 12 odst. 6 GDPR) a je tedy vhodné, abyste ve svých žádostech na sebe uvedli kontakt. Vyřízení urychlíte, pokud se na nás obrátíte způsobem prokazujícím vaši totožnost, jako je datová schránka, e-mail s uznávaným elektronickým podpisem nebo listinné podání s ověřeným podpisem, případně se do sídla Správce dostavíte osobně s průkazem totožnosti.
- V případě, že váš požadavek na poskytnutí těchto informací bude zjevně bezdůvodný nebo nepřiměřený, zejména opakovaný v krátké době, můžeme požadovat úhradu přiměřených nákladů podle Sazebníku úhrad. Zjevně bezdůvodný nebo nepřiměřený požadavek můžeme též odmítnout (podrobněji čl. 12 odst. 5 GDPR).
- Pokud nebudete spokojeni s vyřízením dotazu, požadavku nebo podnětu Správcem, máte právo podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů. Předtím je ale vždy vhodné projednat problém s Pověřencem. Jeho úkolem je především právě dohlížet na to, zda s vašimi údaji pracujeme řádně a neporušujeme vaše práva.
Jaké osobní údaje v jednotlivých agendách ("účelech zpracování") zpracováváme?
Škola:
Velkou část údajů o žácích a jejich zákonných zástupcích zpracováváme, protože nám to přímo ukládají zákony a související prováděcí předpisy (školský zákon, zákon o veřejném zdravotním pojištění, vyhláška o předškolním vzdělávání, vyhláška o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky, vyhláška o vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a další). Takto zpracováváme především jméno a příjmení, rodné číslo, státní občanství, místo narození a místo trvalého pobytu, údaje o průběhu a výsledcích vzdělávání, údaje o zdravotní způsobilosti, jméno a příjmení zákonného zástupce, místo trvalého pobytu, adresu pro doručování písemností, telefonické spojení. S těmito údaji pracují určení zaměstnanci v naší škole, anonymizované údaje ze školní matriky pravidelně předáváme Ministerstvu školství. Mezi další příjemce (podrobněji čl. 4 odst. 9 GDPR) osobních údajů patří také naši smluvní zpracovatelé osobních údajů.
Na základě smluv a zákonů a souvisejících právních předpisů (školský zákon, zákon o pedagogických pracovnících, zákoník práce, zákon o veřejném zdravotním pojištění, zákon o pojistném na sociální zabezpečení a politiku zaměstnanosti) zpracováváme informace o našich zaměstnancích. Takto zpracováváme především jejich jmenné a kontaktní údaje, údaje o platu a odměně a dalších platbách, údaje pro zdravotní a sociální pojištění, bankovní spojení a další podobné údaje. Dále zpracováváme informace o průběhu jejich zaměstnání, specifické údaje (přímá a nepřímá pedagogická činnost, přespočetné hodiny apod.) o pedagogických zaměstnancích apod. S těmito údaji pracují určení zaměstnanci v naší škole, případně je předáváme na žádost nebo z důvodu plnění zákonné povinnosti ČSSZ, finanční správě, Úřadu práce ČR, zdravotním pojišťovnám. Mezi další příjemce (podrobněji čl. 4 odst. 9 GDPR) osobních údajů patří také naši smluvní zpracovatelé osobních údajů.
Na základě smluv a zákonů a souvisejících právních předpisů (občanský zákoník, obchodní zákoník, zákony o účetnictví)zpracováváme informace o našich dodavatelích či jejich zástupcích. Takto zpracováváme především jmenné a kontaktní údaje.
Na základě plnění úkolu ve veřejném zájmu [dle čl. 6 odst. 1 písm e) GDPR] zpracováváme některé osobní údaje dětí/žáků a dalších fyzických osob, které přicházejí do styku se školou v dalších evidencích, například pronájmů tělocvičny, zájmových kroužků, dále pro informování na webu o školních událostech a další. V kombinaci se smlouvami zpracováváme také údaje potřebné pro školní stravování, školní výlety a zájezdy, školy v přírodě či lyžařské kurzy a další podobné agendy. Dále zpracováváme osobní údaje, které jsou součástí dokumentů ve spisové službě, v e-mailovém klientovi a v datové schránce. S těmito údaji pracují pouze určení zaměstnanci v naší škole, popř. v případě akcí pořádaných školou je předáváme ubytovacímu zařízení, plavecké škole, cestovní agentuře apod. Mezi další příjemce (podrobněji čl. 4 odst. 9 GDPR) osobních údajů také patří smluvní zpracovatelé osobních údajů.
Osobní údaje uchováváme po dobu nezbytnou k účelu, pro který je zpracováváme, případně po dobu stanovenou spisovým a skartačním řádem.
Osobní údaje nepředáváme do nečlenských států Evropské Unie.
Osobní údaje nejsou předmětem automatizovaného individuálního rozhodování, včetně profilování.
PaedDr. Pavel Macek, MBA, ředitel školy
Sazebník úhrad za poskytování informací
pro
úhradu nákladů podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím,
zákona č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí a podle
Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679 (GDPR)
(sazebník se zveřejní na webu na stránce Povinné informace, jako položka 12.1 povinné struktury podle vyhlášky MV č. 515/2020 Sb., o struktuře informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy, ve znění pozdějších předpisů)
ZŠ Slavičín - Vlára stanoví
v souladu s § 5 odst. 1 písm. e) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, ve spojení s § 17 tohoto zákona, s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, s § 10 odst. 3 a 4 zákona č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí, s článkem 12 odst. 5 Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679 tento sazebník úhrad za poskytování informací:
čl. I.
Náklady na pořízení kopií
- Kopírování (skenování) černobílé:
- formát A4 jednostranný ..................................................................... 2 Kč/A4
- formát A4 oboustranný.........................................................................4 Kč/A4
- formát A3 jednostranný…………………………………………...……………...…4 Kč/A3
- formát A3 oboustranný…………………………………………….……………...…8 Kč/A3
- atypické materiály…………………………………………………individuální kalkulace
- Kopírování (skenování) barevné:
- formát A4 jednostranný .........................................................................3 Kč/A4
- formát A4 oboustranný...........................................................................5 Kč/A4
- formát A3 jednostranný…………………………………………….………………… 5 Kč/A3
- formát A3 oboustranný……………………………………………..……………...…..9 Kč/A3
- atypické materiály………………………………………………….individuální kalkulace
- Tisk na tiskárnách PC
- formát A4 jednostranný černobílý.....................................................2 Kč/A4
- formát A4 oboustranný černobílý......................................................4 Kč/A4
- formát A4 jednostranný .......................................................................3 Kč/A4
- formát A4 oboustranný..........................................................................5 Kč/A4
- Pokud je požadovaná informace obsažena v publikaci nebo tiskovině vydávané obcí/školou, hradí se náklady ve výši ceny příslušného výtisku.
čl. II.
Náklady na opatření technických nosičů dat
- nenahrané CD s obalem .......................................10 Kč/1ks
- nenahrané DVD s obalem.....................................20 Kč/1ks
- jiný nosič - individuální kalkulace nákladů (podle pořizovací ceny)
čl. III.
Náklady na odeslání informací žadateli
- Náklady na poštovní služby budou vyčísleny podle sazeb platného sazebníku provozovatele poštovních služeb.
- Náklady na balné se stanoví paušální částkou 30,- Kč za jednu poštovní zásilku.
čl. IV.
Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací
- V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací se úhrada požaduje za vyhledávání delší než 2 hodiny. Úhrada za celou hodinu vyhledávání jedním pracovníkem je 250,- Kč.
- Úhrada je odvozena od nákladů a odhadu jejich vývoje na platy zaměstnanců obce/školy, kteří se mohou podílet na vyhledávání informací. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem doby připadající na každého pracovníka.
- Vzniknou-li při mimořádně rozsáhlém vyhledání informací jiné osobní náklady, nezbytné k vyhledání informace (např. náklady na jízdné na odlehlé pracoviště), budou účtovány na základě individuální kalkulace.
čl. V.
Ostatní ustanovení
- Celková výše úhrady je součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací.
- Do celkové výše 100,- Kč nebude úhrada požadována, pokud žadatel nepodal po dobu tří měsíců od podání předchozí žádosti další žádost.
- Z důvodu hodných zvláštního zřetele může starosta obce/ředitel školy od úhrady nákladů zcela nebo zčásti upustit na základě žádosti žadatele.
- Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně obecního úřadu/školy v úředních hodinách nebo převodem na bankovní účet obce/školy zveřejněný ZDE. (vloží se odkaz na účet, zveřejněný v pasáži kontakty)
- Tento sazebník je platný od: 1. 9. 2024
V Slavičíně, 1. 9. 2024
Prohlášení o přístupnosti
Základní škola Slavičín – Vlára se zavazuje k zpřístupnění svých webových stránek a v souladu se zákonem č. 99/2019 Sb., o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací a o změně zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, který provádí Směrnici Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/2012 ze dne 26. října 2016 o přístupnosti webových stránek a mobilních aplikací.
Toto prohlášení o přístupnosti se vztahuje na následující webové stránky:www.zsslavicin.cz
Stav souladu
Tyto webové stránky jsou částečně v souladu s harmonizovanou normou EN 301 549 V2 1.2 a standardem WCAG 2.1 z důvodu nedostatečně přístupného obsahu anebo výjimek uvedených níže.
Přístupnost obsahu
Na internetových stránkách jsou informace nabízeny i v podobě dokumentů formátu DOC, DOCX, XLS, XLSX a PDF, a to zejména z důvodů, že obsahují typografické prvky a formátování, které webový formát HTML nepodporuje, nebo jsou příliš velké, proto pak doporučujeme jejich stažení. Formáty DOC a PDF jsou také vhodnější pro tisk. K prohlížení těchto dokumentů je možné zdarma stáhnout Word Viewer a Acrobat Reader. V některých webových prohlížečích je integrována aplikace, jež slouží k prohlížení výše uvedených formátů dokumentů.
Vypracování tohoto prohlášení o přístupnosti
Toto prohlášení bylo vypracováno dne 15. 09. 2022
Toto prohlášení bylo revidováno dne 15. 10. 2022
Prohlášení o přístupnosti bylo vypracováno ředitelem školy. Z účelem vypracování tohoto prohlášení byl využit zákon č. 99/2019 Sb., metodický pokyn Ministerstva vnitra k tomuto zákonu, norma EN 301 549 V2 1.2 a mezinárodně uznávaný standard Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1.
Zpětná vazba
Cílem Základní školy Slavičín - Vlára je zajistit uživatelům webových stránek města Slavičína jejich přístupnost v co největší možné míře dle čtyř základních principů přístupnosti – vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita).
Základní škola Slavičín – Vlára, příspěvková organizace
Školní 403, Slavičín 763 21
IČO: 708 71 540
577341343, 577341304, 604607195,
reditel@zsslavicin.cz, info@zsslavicin.cz
Postupy pro prosazování práva
V případě, že nebudete spokojeni s vyřízením dotazu, požadavku nebo podnětu povinným subjektem v souvislosti s vyřízením Vašeho požadavku ohledně přístupnosti webových stránek nebo mobilní aplikace, máte právo kontaktovat příslušný orgán pro prosazování práva:
Ministerstvo vnitra
Odbor eGovernmentu
Náměstí Hrdinů 1634/3
140 21 Praha 4
e-mail: pristupnost@mvcr.cz
Dále je možné přidat nepovinné doplňující informace. Lze takto učinit například na základě vzoru MV (https://www.mvcr.cz/soubor/vzorove-prohlaseni-o-pristupnosti.aspx)
PaedDr. Pavel Macek, MBA, ředitel školy